Soccer Conditioning – De 6 elementene

Fotball er en atletisk idrett og har blitt mer enn et spill som belønner spillere med de beste ballferdighetene. Å forbedre kroppen din og fysiske egenskaper, samt å forme dine fysiske svakheter er veldig viktig i moderne fotball, og feltet som har en tendens til alle disse aspektene kalles AC Soccer.

Soccer Conditioning består faktisk av 6 konsepter, eller underavsnitt hvis du vil. Oppvarming, styrke, kraft, utholdenhet, smidighet og treningshastighet er viktige komponenter for et komplett fotballkondisjoneringsprogram. Jeg vil ikke gå for mye i detalj om dem med artikkelen i hånden, men det jeg vil gjøre er å gi deg et glimt av hva hver komponent er, hvordan det kommer deg som fotballspiller til gode (eller spilleren din hvis du er trener) og hvordan det kan forbedres.

Fotballvarme UPS

Ved fotballstart vil spillere varme seg opp før kamper individuelt og er noe uorganiserte. I tillegg til noen vanlige oppvarmings- og strekkøvelser, er de avhengig av det første minuttet av spillet for å få dem til de rette forholdene for å spille på sitt fulle potensiale.

I dag blir oppvarmingen stadig mer viktig, fordi det hjelper fotballspillere på to måter: det beskytter deg mot muskelskader som belastninger og brudd og bringer deg til din maksimale spilleevne når en kamp eller trening begynner. Den tredje fordelen kommer fra visse strekkeøvelser, som gjør deg mer smidig og fleksibel, noe som er en stor fordel for fotballspillere i dagens lynraske spill.

-Kraften til fotball

Egentlig er styrke trolig den eneste viktige avkjølingskomponenten som er nyttig i samme størrelse for alle spillere, uavhengig av deres posisjon på banen. Skjold forveksles ofte med styrke, men som du vil se nedenfor er det en forskjell mellom de to.

-Soccer Power

Kraft kan referere til en av tre ting i Fotball: styrken til skuddet ditt, styrken på hodet ditt og kraften i kastet ditt. Selv om styrke har en viktig rolle i å bestemme disse tre attributtene, må du også ha de riktige teknikkene for å få dem til å fungere. Så styrke er en kombinasjon av styrke og teknikk.

Når du for eksempel sparker ballen mot målet, vil styrken virke mot sterkere skudd hvis du har trent abs, korsrygg og benmuskulatur, men samtidig vil du trenge å sparke ballen perfekt hvis du vil oppnå riktig skudd sterk og nøyaktig. Som et kommersielt dekk noensinne har sagt det … makt er ingenting uten kontroll.

-Følsomhet Fotball

Det er to typer utholdenhet, kort og lang avstand. Kort utholdenhet refererer til din evne til å løpe lenger og utholdenhet er mer vanlig og hjelper deg å trekke av en hel kamp. Det er viktig å vite at utholdenhet ikke bare er i stand til å nominere ballen lenger i en kamp. Hvis du kjeder deg, vil du også ha vanskelig for å fokusere på spillet, hoppe, håndtere, dribler, avslutte og så videre. Så å ha god utholdenhet kan hjelpe deg med å bli det beste av deg selv over lengre tid.

Legg merke til at det er veldig vanskelig å komme til det nivået der du kan løpe utrettelig selv i sluttfasen av spillet. Selv profesjonelle fotballspillere som er en del av de mektigste klubbene i verden, har en tendens til å kjede seg rundt det 80. minutt, eller tidligere hvis de spiller høyt tempo.

Fotball agility

Agility kan hjelpe deg på flere nivåer i fotball. Keepere vil ha bedre reflekser og de vil kunne få høye baller raskere hvis de er mer smidige. Forsvarere vil være vanskeligere å drible og håndteringen av dem vil være mer nøyaktig og ren med riktig smidighetsnivå.

-Fart av fotball

Som forvirringskraften har noen mennesker en tendens til å sette tegnet på likhet mellom hastighet og smidighet. Mens smidighet refererer til raske reaksjoner, refererer fart til løping på full gass på lengre avstander. Egentlig har hastighet to komponenter: akselerasjon og høyeste hastighet.

Akselerasjonen skjer fra du starter Sprint, en klau to sekunder før du kan nå høyeste hastighet. Agility spiller faktisk en viktig rolle i akselerasjonen, men det har ingenting med toppfart å gjøre. Så å fokusere på smidighetsøvelser kan forbedre akselerasjonen din, men din høyeste hastighet er vanskelig å forbedre, fordi det bestemmes av en formel som involverer gratis kroppsforsterkerartikler, naturlig form og gangteknikker. …